Content marketing geeft beeld en inhoud aan uw website. Een website die gericht is op uw doelgroep. Dankzij content marketing is uw doelgroep content en zullen komen, blijven en terugkomen op uw website. Wanneer dit met behulp van content marketing bereikt is, groeit uw omzet en bent u ook content. Een tevreden doelgroep is alles waar het om draait. U moet er dankzij content marketing in slagen dat u uw doelgroep lokt en aanspreekt, dat u ze koestert en boeit, dat ze overgaan tot actie (omzet voor u genereren) en regelmatig terugkomen. Wanneer de website dankzij content marketing zo goed, aantrekkelijk en passend is voor uw doelgroep, zullen ze niet alleen loyaal naar u toe zijn, maar onder andere met behulp van social media uw website gaan promoten. Hierdoor krijgt uw website nog meer bezoekers en wordt de doelgroep, onbewust, mogelijk nog groter. De kunst van content-marketing, als onderdeel van internet marketing, is de taal en het gevoel te spreken van uw doelgroep en daarnaast de zoekmachines dusdanig met relevante content, voorzien van de richtlijnen van on-page zoekmachine optimalisatie, dat u hoog scoort in de zoekmachines en precies dat zien en “horen” wat bij uw doelgroep past. Content marketing moet zorgen dat de tekst de taal en begrippen gebruikt die passen bij uw doelgroep. De afbeeldingen die gebruikt worden door content marketing moeten precies dat weergeven wat uw doelgroep wil zien en moet staan voor hetgeen u voor hun te bieden heeft. Daarnaast moet de naamgeving van de afbeeldingen ook nog eens passen binnen de zoekmachine optimalisatie richtlijnen. Een klein voorbeeld. Uw doelgroep is gek op snelle auto´s en u biedt snelle gebruikte auto´s aan. Stel dat het belangrijkste zoekbegrip “snelle auto´s” is, zal content marketing dit begrip primair moeten “stellen”. De titel van uw website moet aanvangen met “snelle auto´s”, in de descriptie van uw website moet “snelle auto´s” op positie één of twee staan en in de eerste alinea van uw website moet dit 4 tot 5 maal voorkomen. Verspreid over de gehele tekst moet ongeveer 4% van de woorden bestaan uit “snelle auto´s” en dit moet ook nog eens voorkomen in de laatste zin. Ondanks deze richtlijnen, die een soort beperking zijn, moet de website tekst snelheid uitstralen en een bepaalde exclusiviteit (snelle auto´s zijn duur, dus uw doelgroep houdt van exclusieve zaken) moet ook overkomen. De afbeelding moeten aan hetzelfde voldoen. De doelgroep voelt zich op deze manier, dankzij content marketing, verbonden. |
https://www.zipzoo.nl/content-marketing-tool/ |