De stijging in het aantal web design bureaus maakt het makkelijker voor alle soorten bedrijven om een eigen e-commerce website te creëren. En alhoewel dit een goede zaak is, zijn er echter nog maar weinig bedrijven die echt profiteren van hun online winkel. Het doel van een e-commerce website is om je producten en diensten te adverteren en als gevolg je verkoopscijfers te verhogen. Laat jouw website dit toe? Indien niet, kan het zijn dat je site last heeft van één of meer van onderstaande problemen. 1. Zelden zichtbaar in zoekresultaten Consumenten zoeken online naar producten en diensten via zoekmachines. De reden dat je misschien minder verkoopt dan gehoopt is dat je producten zelden zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Als dit het geval is, heb je hulp nodig met je SEO. Een voor SEO geoptimaliseerde website zal hoger scoren in zoekmachines, waardoor het makkelijker is om gevonden te worden door potentiële klanten. SEo koppelen aan SEA (search engine advertising) zal je verkoop nog verder doen stimuleren. 2. Laden duurt eeuwig Je website is zichtbaar in de zoekresultaten maar je verkoopt nog steeds geen producten of diensten? Misschien ligt het probleem wel bij de laadtijd van je site. Internetgebruikers zijn intolerant als websites meer dan 5 seconden nodig hebben om te laden. Misschien hebben je webdesigners je website verzwaard met onnodige afbeeldingen en andere elementen? Dit kan de laadtijd opmerkelijk vertragen. Dit probleem oplossen zal het aantal conversies op je website zeker een impuls geven. 3. Niet mobielvriendelijk Als je recente ontwikkelingen binnen de SEO hebt opgevolgd, zal je misschien geleerd hebben dat meer dan 50% van de internetgebruikers surfen op mobiele toestellen. Dit is vooral zo wanneer mensen onderweg zijn, op reis of even pauze hebben. Een website zonder responsive design hebben kan je online marketing inspanningen serieus hinderen. Een website die mobiel-vriendelijk is behaalt ook een betere ranking in Google. 4. Het doel is niet duidelijk Als je bezoekers niet kunnen achterhalen waar je website eigenlijk over gaat, zullen ze verward raken en je site misschien verlaten. Vertel hen daarom zo snel mogelijk wat je exact doet. Zorg ervoor dat je tagline of slogan duidelijk communiceren waar je zaak rond draait. Laat je bezoekers weten waarom ze om jouw bedrijf zouden moeten geven. 5. Er moet eerst ingelogd worden Inschrijvingen zijn goed om op de hoogte te blijven van je gebruikers. Maar vereis je een registratie alvorens een bezoeker je website kan gebruiken? Indien dit het geval is, kan dit één van de redenen zijn dat je bounce rate zo hoog is. Mensen willen iets eerst kunnen testen alvorens ze een beslissing maken. Ze laten registreren vooraleer ze je inhoud kunnen lezen zal er enkel toe leiden dat je hen afschrikt. Vermijd daarom agressieve registratieformulieren. 6. Beelden van lage kwaliteit Volgens een studie van de University of Minnesota zijn presentaties met beelden 43% meer doeltreffend. Bevat jouw productpagina beelden? Kunnen shoppers zien wat ze gaan kopen? Niemand wilt iets kopen dat ze niet kunnen zien. Maak daarom gebruik van kwaliteitsfoto’s om de aandacht van de bezoeker te trekken. Sterke beelden zullen er ook voor zorgen dat je producten meer gedeeld worden via social media. 7. Het is moeilijk om je producten te vinden en te kopen Hoe gemakkelijk is je productpagina te vinden? Is de naviagatie op je website intuïtief? Kunnen je bezoekers exact zoeken naar wat ze nodig hebben en de resultaten filteren? Indien niet, kan je best zo snel mogelijk contact opnemen met een webdesign bureau. 8. Contact opnemen is moeilijk Je klanten moeten je makkelijk kunnen contacteren. Voorzie contactinformatie aan de onderzijde van elke pagina. Er is niets ergers dan potentiële klanten te verliezen die je daadwerkelijk probeerden te contacteren maar niet konden vinden hoe. Hierboven staan enkele foutjes die veel websites tegenhouden om succesvol diensten of producten online te verkopen. Als je denkt nood te hebben aan verandering of niet zeker weet waar je probleem ligt, contacteer Yellowshape dan voor gepersonaliseerde hulp. We zijn een webdesign bureau dat er 100% voor gaat om jou te helpen slagen. |
https://www.yellowshape.com/nl/blog/webshop-design-fouten |