Vanwege de groei van de online aanwezigheid van consumenten ontstaat er steeds meer data over het online-gedrag van hen. Tegenwoordig neemt dit zo sterk toe, dat dit elke twee jaar verdubbelt. Op deze manier valt er steeds meer te leren over hoe consumenten tot bepaalde beslissingen komen. Voor bedrijven liggen hier veel kansen, alleen deze kansen worden niet altijd goed benut. Wat hiervoor een oplossing kan zijn is het gebruik van een passend CRM-systeem die data-analyses gemakkelijker maken.
Vertaal relevante data In deze tijd is het correct analyseren van deze data steeds belangrijker. Bedrijven die deze data niet op de juiste manier integreren met een strategie krijgen het moeilijk. Data-analyses leveren steeds meer mogelijkheden op in het bedrijfsleven, vooral als de meest relevante data uit de verzameling van data gehaald wordt. Om de data die voorhanden is om te zetten in relevante informatie voor de bedrijfsvoering zijn er nieuwe bedrijfsprocessen nodig. Naast deze processen, zijn er ook data-driven business- en marketingmodellen nodig die het mogelijk maken om op de juiste manier te vertalen naar taken die uitgevoerd moeten worden. Om een sterke concurrentiepositie te behouden is het zowel voor het niveau van een start-up als op internationaal niveau van belang om relevante data te integreren met uw bedrijfsstrategie.
Zorg voor de nodige kennis en ervaring In het huidige bedrijfsleven valt het op dat er een gat ontstaat tussen de hoeveelheid beschikbare data en het gebrek aan interne kennis om deze data efficiënt en effectief toe te passen. Vandaar dat het nodig is om bij CRM-implementatie ook aandacht te besteden aan de kennis die u hiervoor in huis moet hebben. Zorg dat u de nodige kennis en ervaring in huis haalt. De ideale combinatie bestaat uit de interne capaciteit gecombineerd met aanvullende kennis en expertise van buitenaf. Hierbij zou de hulp van een externe CRM-coach van toepassing kunnen komen.
Trap niet in valkuilen Binnen elk CRM-project is het belangrijk dat de verantwoordelijkheid binnen de organisatie blijft. Zo’n coach heeft dan als rol om u en uw organisatie te wijzen op de meest voorkomende valkuilen. Op deze manier verkleint u de kans om fouten te maken tijdens het leiden van een CRM-project. Vooral als dit één van de eerste projecten is met CRM. Hierbij moet de overdracht van informatie ook een belangrijke factor zijn, binnen zo’n soort samenwerking. Vanwege zijn praktijkervaring heeft u de mogelijkheid om een oproep te doen om uw verzamelde data op de juiste manier te vertalen naar uitvoeringen. |
https://crmexcellence.nl/crm-implementatie/ |