De supermarkt folders zijn op vele websites zoals Kupino beschikbaar. Het zijn de welbekende winkel folders die we allemaal gewend zijn om door de brievenbus te ontvangen. Vele denken dan misschien als eerst aan hoge kortingen en de beste prijzen, maar er kleven ook problemen aan vast. Kleine probleempjes zitten er in elke sector, maar uiteindelijk gaat het om de kleine oplossingen die hier op bedacht worden. Folder websites zijn een kleine oplossingen op een grootschalig probleem van papierverspilling.
Verspilling of goede reclame?Adverteren is ontsettend belangrijk voor bedrijven, en zeker voor supermarkten. De reden hier voor is heel simpel: Zonder te adverteren gaan consumenten gewoon naar de concurrent. Er zijn zoveel supermarkten dat het voor vele niet veel uit maakt naar welke ze gaan. Prijs is een van de belangrijkste drijvende factoren waardoor consumenten de ene supermarkt boven de andere kiezen. Maar, is het wel nodig dat het adverteren door middel van reclame folders door de brievenbus komt? Uit onderzoek is gebleken dat 52% van Nederlanders papieren reclame folders zouden missen! Folders zoals de Macro folder, of die van andere groothandels zijn vaak wat dikker en kosten meer papier. Maar, deze worden alleen gestuurd naar mensen die de winkel bezoeken. Het grotendeel van winkel folders liggen elke week bij iedereen zonder een nee/nee sticker op de mat, dus de kans is groot dat deze op de langere termijn minder ecologisch zijn.
Ecologische papieren reclame?Papier hergebruiken kan een ecologisch alternatief bieden, maar het is nogsteeds niet echt hetzelfde. Groene reclame is niet altijd even groen, blijkt uit onderzoek gepubliceerd op jostor.org. Het is geen optie om alle papieren reclame te elimineren, maar mocht je nogsteeds de winkel folders door de brievenbus ontvangen, is het zeker de moeite waard om een paar weken de online versies te proberen. Hier wordt helemaal geen papier voor verspilt en dit zorgt dus voor een ecologisch alternatief!
|
https://www.kupino.nl/ |