Tussen de ID. Buzz Concept en het definitieve productiemodel – dat eind 2022 op de Nederlandse weg verschijnt – zit vijf jaar keihard ontwikkelingswerk. De ID. Buzz en ID. Buzz Cargo zijn het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Volkswagen en Volkswagen Bedrijfswagens. Met meer dan zeventig jaar Bulli-ervaring, hebben de ontwerpers niet alleen een auto ontwikkeld die bij trouwe kopers in de smaak valt, maar die ook nieuwe klanten aantrekt. Efficiency was een belangrijke eis: de onderdelen van het modulaire MEB-platform (Modularen E-Antriebs-Baukasten) ondervinden minimale wrijving, terwijl de stroomlijn van de carrosserie, de bodempartij en de wielen optimaal is. Het resultaat van alle ontwikkelingstijd in de windtunnel is een Cw-waarde van slechts 0,285. De eerste, met de hand gebouwde prototypes zijn gebruikt om alle specificaties en virtuele simulaties in de praktijk te testen. Om de ID. Buzz aan de hoogste kwaliteitseisen te laten voldoen, heeft hij een uitgebreide marathontest ondergaan. Eerst onder extreem hoge temperaturen, met veel stof en een tropische luchtvochtigheid. Vervolgens bij extreem lage temperaturen, in de sneeuw en op ijs. Van verharde wegen was op veel testlocaties geen sprake. Vraag een kind om een busje te tekenen, en het is negen van de tien keer een Volkswagen-busje, en dan met name het iconische T1 model. Dit model heeft een mooie, 75 jarige geschiedenis en die begint dus ook een beetje in Nederland. Op 23 april 1947 bezoekt Ben Pon, autohandelaar uit Amersfoort, de Volkswagen-fabriek in Duitsland. Met een simpele schets onder zijn arm en een scherpe geest vertelt hij dat er in Nederland grote behoefte is aan praktische bestelbusjes. Dat blijkt, want de Volkswagen-bus groeit uit tot een icoon. Tot de dag van vandaag zijn er wereldwijd 13 miljoen exemplaren van verkocht en 75 jaar na dato behoort de schets tot de collectie van het Rijksmuseum. Icoon uit de 20ste eeuwDe schets is sinds 2012 in bruikleen in het Rijksmuseum en normaliter voor publiek alleen op afspraak te bezichtigen. Vanaf vandaag is de schets tijdelijk voor alle bezoekers te zien op de derde verdieping van het Rijksmuseum, waar zich de collectie van de 20ste eeuw bevindt. Samen met schilderijen, meubelen, fotografie, affiches en historische voorwerpen draagt de schets als een van de hoogtepunten bij aan het beeld van de cultuurgeschiedenis van het moderne Nederland van de vorige eeuw. Vijf decennia aan innovatieVijf decennia aan voortschrijdend inzicht in technologie hebben gezorgd voor gigantische stappen in de technische ontwikkeling van voertuigen. Wie had in 1972 ooit durven denken dat men een Volkswagen-bus konden leren zichzelf te parkeren, zoals de ID. Buzz dat kan. Of via spraakbediening tegen hem praten, om te voorkomen dat de ramen beslaan of om hem te vragen een route inclusief laadstops te berekenen? Wat in 1972 begon als pionierswerk met de elektrische T2 bestelbus is nu, vijftig jaar later, realiteit. De ID. Buzz is vooruitstrevend en veelzijdig, en combineert de belangrijkste autotrends van onze tijd: elektromobiliteit, intelligente samenwerking van assistentie- en informatiesystemen, de techniek voor geautomatiseerd rijden en ‘over-the-air’ software-updates. Begin maart beleefden de ID. Buzz en ID. Buzz Cargo hun wereldpremière en inmiddels zijn ze helemaal klaar voor de toekomst van mobiliteit. Met softwareversie 3.0 kunnen rijders van ID.-modellen vanaf nu gebruik maken van nieuwe functies. Het resultaat: nog meer gebruiksgemak en kortere oplaadtijden. Door gebruik te maken van data van andere auto’s zet Volkswagen ook de volgende stap op weg naar autonoom rijden. De ID. Software 3.0 staat voor een belangrijke upgrade van de ID.-modellen. Zo wordt de vernieuwde Travel Assist sterk verbeterd door het gebruik van data, die anoniem door andere Volkswagens wordt verzameld. De nieuwe Travel Assist kan bijvoorbeeld wanneer er anonieme gegevens van andere Volkswagens beschikbaar zijn ook ondersteuning bieden op wegen zonder centrale rijstrookmarkering. Het voertuig lijnt zich dan uit met gedetecteerde rijstrookgrenzen om in het midden van de rijbaan te blijven. Doordat de predictive cruise control inbegrepen is, houdt de ID. zich aan geldende snelheidslimieten en past hij de snelheid automatisch aan bij het naderen van bochten en rotondes. Slim parkerenBij snelheden tot 40 km/u kan Park Assist Plus zelf geschikte parkeerplaatsen parallel aan de rijbaan vinden (tot 20 km/u ook parkeervakken). De auto voert vervolgens automatisch alle handelingen uit die nodig zijn voor het inparkeren (sturen, remmen, gasgeven en schakelen). Het systeem kan ook al gestarte parkeermanoeuvres voltooien. Met de nieuwe Memory functie is het zelfs mogelijk om een ID.-model maximaal vijf parkeeracties aan te leren. De bestuurder parkeert eenmaal. De ID. slaat deze actie op en kan hem vervolgens keer op keer opnieuw uitvoeren. Premium Private Lease Merken Private Lease is een abonnementsvorm met een vast maandtarief, all-in. Hiermee rijdt u, zonder omkijken, in een gloednieuwe auto. En mocht u dan onverhoopt toch pech krijgen, dan kunt u rekenen op pechhulp. De kosten voor brandstof, parkeren, wassen van het voertuig, bekeuringen en tolgelden komen voor eigen rekening. Daarnaast zijn er een aantal aanvullende diensten die niet standaard bij de prijs zijn inbegrepen, maar die wel aangeschaft kunnen worden. Bijvoorbeeld winterbanden. Indien gewenst, dan zijn deze op te nemen in de leaseovereenkomst. Via Private Lease rijdt u veilig, verantwoord en vertrouwd in een nieuwe auto. Met eerlijke voorwaarden en een bescherming tegen te hoge financiële lasten. Populaire premium merken om te leasen:
Allemaal merken die door de hoge kwaliteit niet goedkoop zijn om te kopen. Dat geldt niet alleen voor een nieuwe, ook een occasion kan nog stevig aan de prijs zijn. Leaseauto.nl heeft van alle merken verschillende scherp geprijsde modellen in de aanbieding om te privé te leasen. Bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan € 250,- en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. Ondanks dat een Private Lease overeenkomst geen krediet is, wordt ook een Private Lease product geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code. De Private Lease overeenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register (Centraal Krediet Informatiesysteem) van het BKR te Tiel. |