ABNY
Image default
Financieel

Belastingdienst contact tijdens de aangifteperiode

Eind maart wordt het steeds drukker bij de Belastingdienst. Contact met de Belastingdienst opnemen kan dan lastig zijn, omdat er veel mensen in die periode zijn die bellen met vragen over de aangifte die voor april ingediend moet worden. Het kan dan ook verstandig zijn om uw aangifte uit te stellen door aan het begin van het jaar met de Belastingdienst contact op te nemen en uitstel aan te vragen. U kunt dan in alle rust uw aangifte doen en wanneer u vragen heeft kunt u makkelijker contact opnemen met de Belastingdienst zonder de lange wachttijden. Belastingdienst contact kan via verschillende kanalen. U kunt ze voor minder persoonlijke vragen benaderen via social media. Voornamelijk hun Twitteraccount wordt daarvoor gebruikt. Maandag tot en met donderdag kunt u ze bereiken van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Vragen gesteld buiten die tijd worden beantwoord wanneer ze weer online zijn. Kunt u langer wachten op uw antwoord en heeft u een persoonlijke vraag dan kunt u ook een brief of e-mail sturen.

Belastingdienst: contact via de telefoon

De snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen is via de telefoon. U kunt dan wel te maken hebben met een wachttijd, maar u heeft wel direct een antwoord op uw vraag. Door het jaar heen heeft u vaak snel contact, maar in maart kunnen de wachttijden oplopen bij de Belastingdienst. Contact opnemen kan dan even duren. Vergeet niet dat u veel antwoorden ook online kunt vinden. Wanneer u wacht met uw aangifte tot na 1 maart zijn de meeste gegevens al voor u ingevuld, dat maakt uw aangifte makkelijker. U hoeft dan alleen uw gegevens te controleren, aan te vullen en te verzenden. Toch nog vragen? Bel dan met de Belastingdienst.

http://deklantenservice.nl/bedrijven/belastingdienst-contact/