Soms is het leven een gekkenhuis. Het is druk op het werk. Of misschien speelt er in de wereld enorm veel. Om te voorkomen dat je daaraan onderdoor gaat, is ontspanning belangrijk. Even genieten. En wat is een groter genot dan even de tijd nemen voor een goede whisky? Helaas is ook whisky niet helemaal immuun voor invloeden van de buitenwereld. De laatste jaren hebben marketeers zichzelf een steeds belangrijkere rol toegeëigend. De unieke eigenschappen van onze favoriete whisky’s zijn voor hen producteigenschappen, selling-points of argumenten om de marketingboodschap op af te stemmen. En nog erger, sommige marketeers hebben het in hun hoofd gehaald dat whisky moet worden aangepast om beter aan te sluiten bij “de markt”. Het gevolg? De whisky destilleerders die hierin mee zijn gegaan beginnen steeds meer op elkaar te lijken, want ze richten zich allemaal op de grootste gemene deler. En waar de verkoopcijfers leidend zijn, raakt kwaliteit al snel buiten zicht. Om maar zo snel mogelijk een zo groot mogelijk marktaandeel te veroveren, nemen sommige merken wat sluipweggetjes. Ze gebruiken vaten van mindere kwaliteit, vervangen ingrediënten door iets goedkopere alternatieven en nemen niet voldoende de tijd om hun whisky te laten rijpen. De liefhebber van whisky wil alleen het besteVoor de ware liefhebber is die trend een nachtmerrie. Want hoewel er meer whisky te koop is, is de kwaliteit vaak stukken minder. En dat terwijl de prijs nog op hetzelfde niveau ligt. Een echt goede whisky, de beste whisky, is echter steeds moeilijker te vinden. Dus, ben je op zoek naar een écht goede whisky, die de tijd heeft gekregen om zijn volle karakter te ontwikkelen? Bestel dan je whisky op www.elitewhisky.com |
https://elitewhisky.com/ |