ABNY
Image default
Management

Business management and marketing

Wat zijn processen van marketingmanagement?

Managers kunnen deze processen gebruiken om marketinginspanningen vanuit alle invalshoeken te optimaliseren. Enkele veel voorkomende marketing management processen zijn: 

 

Markt- en klantanalyse: Dit marketing management proces draait om het begrijpen van de huidige marktpositie van uw organisatie en het analyseren van consumentengedrag.

Ontwikkeling van strategie, doelen en doelstellingen: Waar wil een bedrijf naar toe? Hoe denkt het daar te komen? Na een markt- en klantenanalyse zal de strategie de weg vooruit uitstippelen.

Productontwikkeling: Marketingmanagers spelen een cruciale rol bij productontwikkeling. Als het gaat om het verwoorden van de voordelen van een product, helpen deze professionals bij het opstellen van een treffende, on-brand messaging.

Implementatie van marketingprogramma’s: Zodra veelbelovende programma’s en campagnes zijn geïdentificeerd, is het tijd om de juiste middelen in te zetten om ze te lanceren.

Monitoring en controle: Het analyseren van het succes van marketingprogramma’s en -activiteiten is een cruciaal proces. Het geeft informatie over hoe toekomstige activiteiten zullen worden gepland en uitgevoerd.

Hoe wordt een marketingmanagementstrategie gecreëerd?

Een marketingstrategie wordt ontwikkeld om de algemene marketingstrategie van een bedrijf te ondersteunen. Terwijl de marketingstrategie betrekking heeft op de algemene doelstellingen van de onderneming met betrekking tot het bereiken van klanten en markten, houdt strategisch marketingmanagement in dat een marketingplan wordt opgesteld om die doelstellingen te bereiken en dat een reeks instrumenten wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat succes wordt geboekt. 

 

Strategisch marketingmanagement begint vaak met een merkaudit, waarmee een bedrijf verschillende vragen kan stellen en beantwoorden die de toekomstige marketingmanagementstrategie kunnen helpen sturen. Een bedrijf moet proberen het volgende te begrijpen over hun huidige situatie: 

 

Hoe werkt de huidige merkstrategie?

Wat zijn haar sterke en zwakke punten met betrekking tot middelen en expertise?

Met welke kansen en bedreigingen wordt het geconfronteerd?

Hoe verhouden de prijsstelling en de kosten zich tot die van de concurrenten?

Met welke strategische kwesties wordt het bedrijf mogelijk geconfronteerd?

Met een merkaudit krijgt een bedrijf een volledig beeld van zijn concurrentievoordeel op de markt en van de obstakels die het in de toekomst moet overwinnen om zijn winstgevendheid te maximaliseren. Zodra deze vragen door de relevante teamleden zijn beantwoord, kunnen strategische marketing managementbeslissingen worden genomen om gestelde doelen te creëren en de marketingvisie van het bedrijf vooruit te helpen. 

 

De marketingstrategie is de reeks activiteiten die nodig zijn om de marketingstrategiedoelstellingen van het bedrijf te bereiken en omvat elementen zoals prijspunten, productspecificaties, marktlocatie, en promotie. Om de marketing management strategie te creëren, zullen marketeers eerst een goed begrip moeten hebben van de gegevens rond marktaandeel, klantprofielen, en eventuele campagnes en marketing activiteiten uit het verleden. 

 

Een marketing management strategie moet rekening houden met de kernconcepten van marketing management, met inbegrip van zowel de filosofieën en kenmerken van het gebied.

 

Hoe wordt een marketingstrategie uitgevoerd?

Een marketingmanagementstrategie wordt geïmplementeerd met behulp van een verscheidenheid aan methoden, instrumenten en middelen. 

 

Activiteiten van marketing management

 

Om deze doelstellingen te bereiken, moet een marketing management strategie bestaan uit een breed scala van marketing kanaal management activiteiten met betrekking tot prijs, product, plaats, en promotie. Dit wordt algemeen aangeduid als de marketingmix. De taak van de marketing manager is om elk van deze elementen aan te passen om de verkoop en de ROI te maximaliseren. 

 

De activiteiten van marketing management vallen in de volgende categorieën: 

 

Prijs: De prijs is de monetaire waarde die aan een product wordt toegekend. De prijs is afhankelijk van de productiekosten, het doelsegment van de klanten en hun vermogen om voor het product te betalen, alsmede van de vraag naar het product. 

Product: Het product op de markt moet worden geoptimaliseerd met de doelklanten in gedachten voor de rest van de marketingmix om het algemene doel te bereiken. 

Plaats: In marketing management verwijst plaats naar zowel de algemene als de exacte locaties waar klanten een product kunnen kopen. Het gaat hierbij om het maken van keuzes over online of brick-and-mortar beschikbaarheid, evenals de specifieke locaties daarin. 

Promotie: Ten slotte kunnen activiteiten zoals verschillende reclamekanalen, direct marketing, persberichten en zelfs incentives allemaal worden gebruikt om het product te promoten zodra het is geoptimaliseerd en geproduceerd. 


 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/