Of het nu gaat om een website of een kantoor, een passende huisstijl is van groot belang wanneer het aankomt op een bedrijf visueel aantrekkelijk maken. De huisstijl is natuurlijk de identiteit van het merk en daarmee ook het visitekaartje voor jouw klanten. Hier vind je 3 tips voor een duidelijke huisstijl.
Een belangrijke regel voor het ontwikkelen van een huisstijl is het aanhouden van kleur of kleurencombinaties. Hier is bij het maken van het logo waarschijnlijk al rekening mee gehouden. Bij het maken van een website of het inrichten van een kantorenpand is het dan ook belangrijk om deze kleuren te laten terugkomen. Kleuren wekken namelijk bepaalde associaties op en zorgen er (onbewust) voor dat een bedrijf door de klant onthouden wordt. Ook wanneer ze niet in de buurt zijn. Een goede indruk achterlaten is het halve werk.
Sommige bedrijven vinden het verleidelijk om bij het naam maken eens in de zoveel tijd van logo te wisselen. Zo heb je steeds iets ‘nieuws’ en dit verrassingseffect kan positief werken. Toch is een gouden regel voor een huisstijl: consistentie is de essentie. Dat betekent dat het belangrijk is om standvastig te blijven en geduld te hebben met het maken van naamsbekendheid. Een duidelijke huisstijl kost misschien even tijd, maar werkt op de lange termijn het best.
Die standvastigheid vereist soms wat geduld, maar het is goed om alle mogelijkheden optimaal te benutten. Een bedrijfsauto? Kies voor mooie, duidelijke belettering. Een mooie gevel? Zorg dat deze ook in het donker goed zichtbaar is. Kies voor duidelijke gevelbelichting die een blikvanger vormt voor voorbijgangers. Uiteraard allemaal in de huisstijl van het bedrijf.
|
https://www.bosmanreklame.com/ |